Wednesday, January 26, 2011

aku merinduimu...

jam 5ptg....
hp ku berdering2 memanggil si pemilik......
owh..."panggilan dari ibunda tercinta"
ayahku sakit tenat.........
TIDAK..........baru pg td aku bercakap dengan ayah....
7ptg, bersama kakak dan abang iparku....
kak long dan keluarga..
meredah kesibukkan kota raya.....
kesesakan yang menggila....
di hatiku hanya mampu berdao
" YA ALLAH...HANYA KAU YANG MAHA MENGETAHUI PERASAAN HAMBAMU"
tepat 8mlm....panggilan dari kak jaa...
ayahnda tercinta sudah tiada,,,pergi menghadp Illahi buat selama-lamaya...
hujan yang turun di bumi bagaikan mengerti jeritan hati kecilku...
21 JAN 2001 tarikh keramat..
berakhirnya perjuangan seorang insan yang aku sanjungi.....
hanya mampu berdoa sepanjang perjalanan.....
tepat jam 2pagi..
tibanya di kampung halaman
dulunya dismbut dengan gelak tawa....
tp tidak pg itu...sunyi sejuta bahasa...
ku lihat sekujur tubuh yang kaku......
ayah....kau pergi tinggalkan kami.....
kucupan terakhir...
dingin kurasa dahimu ayah...
5.40am jenazah ayah dibawa ke masjid untuk disembahyangkan...
perginya ayah tanpa kembali lagi..
hanya ALLAh sahaja yang mengerti..
ingin sahaja aku meranung, tidak izinkan di bawa jenazahmu keluar dari rumah....
7am,22jan...
jenazah ayah selamat dikebumikan....
tenanglah wahai ayah...
hanya doa ku smpaikan dari jauh....
kaulah hero di hatiku.....
kau segalanya.......
kasih ayah hingga ke syurga.....
aku sangat2 merinduimu ayah.......
al-fatihan untuk ayahnda tercinta
allahyarham MD NOR AWG HAMAT
21.okt.1936~21.jan.2011

No comments:

Post a Comment